V ponedeljek, 27. 11. 2017, se je na naši šoli odvijal otroški šolski parlament. Predstavniki oddelčnih skupnosti od 6. do 9. razreda so prvih pet šolskih ur preživeli v učilnici B206, kjer je potekala debata na temo Šolstvo in šolski sistem.
Prvo šolsko uro smo začeli s komunikacijsko igro v parih, katere namen je bil, da se sprostijo, bolje spoznajo in povežejo.
Pogovarjali smo se o samih začetkih šolstva, o pomenu izobraževanja nekoč in danes. Razmišljali smo o naših kratko- in dolgoročnih ciljih, o tem, kako bi jih dosegli, in o tem, kako nam pri tem pomaga šolski sistem. Nizali smo predloge izboljšav v samem sistemu. Našli smo veliko pozitivnih in negativnih posledic uvajanja moderne tehnologije v šolstvo. Debatirali smo o tem, ali so ocene potrebne ali ne.
2. in 3. uro se nam je pridružil strokovnjak za medosebne odnose, gospod Andrej Pešec. Učenci so zavzeto poslušali, zakaj je šola pomembna in kako jim lahko pomaga v življenju. Všeč jim je bilo, da je v predavanje vključil tudi njih, saj so tako lahko iskreno povedali svoje mnenje. Pogovarjali so se o tem, kako lahko rešijo konflikte med samimi učenci ter med učenci in učitelji. Povedali so, v čem želijo uspeti, in ugotovili, da je potrebno za svoje sanje trdo delati in biti v tem dober. Naučili so se, da v življenju ne uspeš samo z učenjem ipd., ampak tudi z modrim sprejemanjem odločitev ter iznajdljivostjo; v življenju je potrebna predvsem praksa, uporaba znanja. Kot slabost šolskega sistema so navedli preveliko količino snovi.
Naša debata pa je šla tudi v smer šolske prehrane. Izrazili so mnenje, da imamo sicer dobre kuharje, vendar je v šoli hrana včasih taka, da so po njej malce nejevoljni ter celo utrujeni. Poučili so se o tem, da je zelo pomembno, da zjutraj zdravo jedo in da je za energijo treba pojesti več sadja in zelenjave. Na podlagi statističnih podatkov o prekomerni telesni teži otrok je veliko učencev povedalo, da bi bilo potrebno v šole uvesti več športne vzgoje.
4. in 5. šolsko uro je sledilo delo v skupinah. Vsaka skupina 4─5 učencev je dobila na listku navodila. O problemu/vprašanju/tezi so razmišljali, oblikovali plakate in jih predstavili ostalim. Po predstavitvah smo plakate obesili po šoli.
Na podlagi tega, kateri učenci so se na parlamentu najbolje izkazali, so tajno glasovali za 4 predstavnike ter 1 novinarja, ki bodo februarja 2018 zastopali našo šolo na medobčinskem otroškem parlamentu. Izvoljeni so bili: Matej Mivšek (9. d), Jaka Vidmar (9. d), Leon Lenart Drašković (9. d) in Klavdija Pevec (7. a). Za novinarja pa so izbrali Marka Volaša (8. b).
Drugačen dan je bil za učence zelo poseben in predvsem zanimiv. Izrazili so željo, da bi bilo takih dogodkov še več.
Maja Malnarič